lördag 21 januari 2012

Nybakade gummin

Som jag skrivit tidigare håller jag på att ta fram ett träbete med paddelstjärt. För tillfället har jag ett dussin som väntar på färg och de sista lagren lack.
För att få en personlig touch och färgerna jag önskar gjuter jag egna paddlar. Då inga av dessa beten ska säljas så gjorde jag det enkelt för mig och göt av en av Svartzonkers paddelstjärtar för att få en egen gjutform.

Jag har mycket stora förhoppningar på detta bete då alla gäddfiskare vet hur fångstgivande shadjiggar och swimbaits med paddel är.

Bilder på färdiga beten kommer sinom tid...

2 kommentarer:

  1. Intressant,är själv sugen på att försöka gjuta några gäddbeten.Var har du fått tag på gjutmassa,importerat eller?

    SvaraRadera
  2. Än så länge har jag använt mig av söndertuggde jiggar och överblivna stumpar från tailarna som jag smält i micron. Om du vill köpa Plastisol (gummimassa) kan du göra det från John Andree (andreelures.se)

    SvaraRadera