lördag 3 mars 2012

Båtpyssel

Som jag tidigare nämnt har jag köpt mig en Quintrex 350. Från början var planen att få den specialbyggd direkt från fabrik. Dock blir det inte alltid som man tänkt sig så nu bygger jag själv.

Till att börja med har jag byggt ett castingdeck i fören, jag ska även bygga i aktern.

Jag har fått ett ramverk svetsat i aluminiumrör som jag fäst i toften. Just nu är den bara nitad men infästningen ska förstärkas med lite svetsning också.

Jag har köpt originalmatta för att inte tappa helhetsintrycket, locket är tvådelat för att enklare komma åt utrymmet under.

Som man ser på bilden har jag även fått tag på en motor, det blev en Yamaha 15-hästars 4-taktare.

2 kommentarer:

  1. Fina utrymmen för batterier för elmotor under casting däcket ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir ett ganska stort utrymme. Det är skönt att hålla så rent från prylar som möjligt i båten.

      Radera