onsdag 24 oktober 2012

Hemkommen från skärgården

Förra veckan drog jag och EG iväg på en liten skärgårdstur. Onsdag-lördag var vigda åt jakt efter stora skärgårdsgäddor och med fina väderförhållanden var förväntningarna på topp.
Men som fisket kan vara så höll inte gäddorna med om att förhållandena var perfekta. Visst fick vi fisk, kanske 50 gäddor under våra fyra fiskedagar men vi saknade de riktigt stora. Några fiskar mellan 5 och 6 kilo var storleksmässigt det bästa vi kund lura upp. Betesmässigt fiskade mina tailar riktigt bra, majoriteten av fiskarna som kom upp tog på Backtail regular.
Jag får dock chans till revansch redan i november då jag åker tillbaka till samma område, denna gång med Bauer och co och med flugspöet i hand.


Boggs Paddletail fiskade riktigt bra under fredagen.


En av de större fiskarna, den fångades i en grund mar som fullkomligen kokade av braxen.


3 kommentarer:

  1. Känner igen den gröna shaden med röd buk på översta bilden ;)

    Mvh Mikko

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemän :-)

      Den levererade inget i skärgården men i söndags lurade den upp fem fyror på 1,5 timme så den har visat potential. Jag har köpt ett gäng till i lite olika färger så nu har den en plats i lådorna.

      Radera
  2. Det är en kanonjigg! Gått riktigt bra för mig men framför allt så håller den oerhört bra. Ha det gott!

    SvaraRadera